Reacties

Vakantie is... — 30 reacties

1. Vakantie is voor mij niet om 8.15 op het schoolplein hoeven staan, sinds kort eindelijk na 5 jaar echt er even tussen uit kunnen met onze nieuwe caravan en met mijn kinderen alle leuke uitstapjes en activiteiten doen waar ik vandaag een artikel over heb geplaatst. Fijne vakantie Vlijtig Liesje!

• Niet om 8.15 bij het schoolplein moeten staan is een fijne manier om een vakantiegevoel te krijgen: succes verzekerd. Die heb je meteen al binnen.

Jij ook een fijne vakantie gewenst.

2. ben ook het liefst thuis,maar met kinderen kun je niet 10 weken thuis zitten.
    Wij gaan daagjes weg n mss nog een midweek naar zoon die een paar provincies verderop woont. En dat is al een dag heen(13 uur) en terug weer. Ik rij dan het liefst overdag, dan kunnen we hier en daar eens stoppen en picknicken Mss zien we dan ook andere zoon. Maar zeker onze kleinzoon en ja dat kun je in de vakantie dan mooi doenals iedereen vrij is.
    maar dat de boel ontregeld, ben ik van harte met je eens!!
    Groet, Wilma

• Wauw, 13 uur rijden! Dat zijn nog eens afstanden Wilma.

Fijn dat je die ontregeling wel herkent. Soms lijkt het wel alsof iedereen alleen maar als een wilde aan het Genieten is.

3. Voor mij is vakantie vooral niet volgens de klok te hoeven leven, maar mijn eigen tijd indelen en mijn eigen ritme volgen.
    Ik vind het leuk om weg te gaan, maar ik vind het ook prima om thuis te blijven, als ik maar niet op tijd sta.

• Dat kan ik me goed voorstellen Anita. Veel mensen hebben dit volgens mij. Zelf hanteer ik liever steeds hetzelfde ritme warempel. Hoogstens slaap ik een keer uit, maar dan 'klopt' de rest van de dag niet meer.

4. Voor mij is vakantie een tandje langzamer doen. Ondanks werk even rustiger aan doen en rustig ontbijten en wakker worden. Ik hoef immers dochter niet om half negen af te zetten bij school. Geen gedoe met huiswerk en bedtijd. Dochter gaat naar kinderzomerspelen dat hier georganiseerd wordt (drie weken, elke dag tussen 10 en 15.30, spelen, sporten en zwemmen). Wil ze een dagje niet dan blijft ze thuis bij haar grote broer (bijna 17). Op mijn vrije dagen gaan we er op uit. De laatste drie weken zijn we zelf vrij en gaan we ook echt weg. Dat heb ik wel even nodig. Thuis blijf ik maar zorgen en doen. In dat kleine appartementje in Griekenland ben je zo klaar en eten doen we in een restaurant. Lekker niets doen afgewisseld met wat uitstapjes, zwemmen en wandelen. Kijk er naar uit. De vakantiepret wordt wel beïnvloed door die vreselijke aanslagen, zoals in Nice.

• Die kinderzomerspelen klinken erg leuk zeg! En ideaal als er een grote broer is die haar kan opvangen als het nodig is.

Ik kan me voorstellen dat de gebeurtenissen in Nice je vakantiegevoel wel beïnvloeden inderdaad....

5. Vakantie...dat gevoel kan ik op een doorsnee dinsdag om drie uur ook hebben. Sinds de kinderen de deur uit zijn en ik niet elke dag om zes uur eten op tafel moet hebben, ervaar ik meer en meer het vakantiegevoel. En dan doe ik graag vakantiedingen, bijvoorbeeld lopend van mijn werk naar huis gaan(drie uur lopen) omdat het kán! In de tuin zitten en een boek lezen(en niks in huis doen) het kán!
    Ik ga trouwens wél op vakantie, of meer, ik ga naar vrienden en die wonen toevallig in het buitenland. Strand/museum/uitgaan doe ik daar niet. Wel moestuinieren, wecken, beestenboel helpen verzorgen, maaien. Dingen die ik leuk vind om te doen.

• Kijk, dat vind ik nou leuk: dat je drie uur van je werk naar huis loopt omdat het kan. Dat is zeker vrijheid. En wandelen is rustgevend en gezond.

6. Wij zijn laatst met ons vieren een week naar Sussex geweest. Het was jaren geleden dat we op vakantie zijn geweest. Ik vond het genieten om in een andere omgeving te zijn, nieuwe dingen te zien, andere sfeer te ervaren. Niemand van ons heeft behoefte aan een strandvakantie of alleen maar luieren. We doen op ons gemak niet al te grote uitstapjes en laten ons ter plekke verrassen. Zo zijn we naar een openluchtmuseum in Battle geweest. Waar in 1066 Willem de Veroveraar uit Normandie een einde maakte aan het Angelsaksische tijdperk. Wandelen langs krijtrotsen.
    We zijn nu alweer een paar weken thuis en doen kleine uitstapjes als het lukt want mijn hoeveelheid energie is momenteel laag. Wel fijn dat manlief thuis is. Ik vind het wel gezellig zo :-)

7. Vakantie is bij mij in eerste instantie heerlijk vrij zijn mijn gezinnetje om me heen. We zijn maar met z'n drietjes dus dat geeft lang niet zoveel drukte als bij jou. Het liefst ook lekker weg en genieten van een andere plek, waar niks hoeft. Daar hoeven we ook niet perse ver voor weg, want we zitten nu ook op een camping op ongeveer 20 minuutjes afstand van huis :)

8. Ik herken dat wel, die chaos en gebrek aan structuur. Daar zie ik ook wel tegenop. Maar er even tussenuit vind ik een fijn vooruitzicht. Even niets doen, of in ieders geval een heel stuk minder.

9. Vakantie betekend voor mij uitslapen, de wekker die niet gaat. Niet tig kilometers maken in de auto naar het werk. Ik ga dit jaar voor het eerste weer op vakantie maar vakantie voelt voor mij ook als vakantie als ik thuis blijf. Gewoon even niet naar dat stomme werk. :)

• Mijn man vindt het ook heerlijk om vakantie te hebben vanwege dezelfde reden: even niet naar zijn werk hoeven, hoewel hij het daar wel fijn vindt.

Voor hem betekent de vakantie echt vrijheid. Maar voor mij vooral chaos en drukte.

10. Toen mijn kinderen nog jong waren hadden we een vouwwagen en bleven altijd in Nederland. Dat was genieten ook al regende het vaak. Partner kookte bijna elke dag, de kinderen speelden veel met andere kinderen en zo af en toe een dagje uit. Kleding wassen deden we niet, we hadden altijd genoeg bij ons voor 2 weken. Inmiddels zijn de kinderen volwassen en we brengen onze vakantie of door in Australië bij oudste dochter en haar gezin of we gaan met ons campertje op stap. Waarheen, och dat maakt niet zoveel uit. Het gaat om de reis niet om een doel!

• Dat is altijd weer een mooi uitgangspunt vind ik: het gaat om de reis niet om het doel. Hoewel niet iedereen het daar mee eens zal zijn denk ik.

11. Wij hebben sinds dit haar een camper en zijn al een aantal keer op vakantie geweest. Voor mij is vakantie lekker uitslapen (tot een uur of 9) en lezen, veel lezen. Weggaan hoeft voor mij niet, maar manlief heeft het reizen met de paplepel ingegoten gekregen en als ik zie hoe hij geniet van andere oorden opzoeken dan ben ik ook blij. Maar de dag dat hij zegt ik hoef niet meer zo nodig weg van huis, is dat voor mij dik oke.

• Wat fijn dat je zo kunt genieten van het plezier van je partner Pascale. Wat dat lezen betreft: daar kan ik me wel helemaal in vinden. Ik besluit ter plekke dat ik vanmiddag lekker veel ga lezen.

12. Voor ons is vakantie naar de bergen en genieten van de natuur. Wij gaan graag naar Oostenrijk. Maar als het een keer niet kan vermaak ik me ook prima thuis. Vakantie is vooral doen waar je zelf zin in hebt, geen verplichtingen.

13. Nog één week en dan begint mijn vakantie. Ik doe m'n werk graag maar het is wel heftig geweest de afgelopen tijd en ik loop behoorlijk op m'n tandvlees. Ik zal blij zijn wanneer ik even afstand kan nemen.

Ik ga, vanwege de ontbrekende pecunia, niet weg maar dat vind ik niet erg. Ik vermaak me thuis en in mijn eigen mooie woonomgeving ook prima. Ik speel gewoon toerist in eigen regio, ga eens naar een museum dat ik nog niet ken, maak een fietstochtje en sla gewoon maar ergens af en zie wel waar ik terechtkom, leg familiebezoekjes af, heb gisteren een paar goedkope treindagkaarten gekocht bij B.lokker voor een paar lowbudget uitstapjes, en als we een geschikte aanbieding vinden gaan mijn saunavriendin en ik lekker een dagje stomen en badderen. En tussendoor wil ik ook gewoon rustig thuis zijn: met een boek in de zon in m'n postzegeltuintje. Dat soort dingen, dus.

Ik woon alleen, dus kan m'n tijd helemaal zelf indelen. Ik kan me zo voorstellen dat het met een gezin wél fijn is om er echt even helemaal tussenuit te zijn.

14. Mijn vakantie is vandaag gestart. Als juf heb ik 6 weken vrij. Niks moet en niksen mag! We gaan nog 2 weken met de caravan weg en verder zien we het wel. IK heb geen verwachtingen.
    Vakantie is voor mij gewoon genieten, maar tussendoor ook gewoon de schoonmaak, klusjes enz.

• Fijne vakantie gewenst Marjon! En moet je niet twee weken voordat school weer begint gaan voorbereiden? Ik dacht dat juffen nooit echt de volle 6 weken vrij hadden vanwege de voorbereidingen.